İsrail, Türkiye’den daha fazla ihracatçı ve müteahhit gelmesini bekliyor
Hırdavat bölümüne özel bir düzenleme ile ilgili konuşan İDDMİB Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Tecdelioğlu, İsrail’in hırdavat sektörü için stratejik pazarların ortasında yer aldığını, İsrail’de yapılan düzenleme ile tüm Ortadoğu ve Afrika ülkelerine ulaşabileceğini belirtti. . İsrail’in köprü ülke olduğuna dikkati çeken Çetin Tecdelioğlu, İsrail’in coğrafi konumu nedeniyle birçok ülkeye dağıtım yapılabileceğini söyledi.
Depo ile ticaret hızlanıyor
İsrail’e satılan işler hakkında da bilgi veren Çetin Tecdelioğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “İsrail’e en çok sattığımız işlerin ortasında elektrikli makineler, cihazlar ve otomotiv branşına ilişkin işler yer alıyor. Demir çelik koluyla ilgili birçok eseri İsrail’e gönderiyoruz. İsrail’in dünyanın her yerinden birçok satın alma işlemi var. İsrail’in dünyadan aldığı pazar payındaki payımızı artırabiliriz. Yani sektörel bazda her bölümün faydalanabileceği ve İsrail’e satabileceği bir kalem var. İsrail çok üretken bir sanayileşmiş toplum değil. İsrail’i de önemli anlamda bir lojistik ve dağıtım merkezi haline getirmeyi ve buradan diğer ülkelere ve İsrail içinde pazarlamayı planlıyoruz.” Türkiye’nin İsrail’deki rakiplerinin ortasında ve İsrail’den ulaşabileceği pazarlarda Uzakdoğu ülkeleri olduğunu söyleyen Çetin Tecdelioğlu, “Ancak Uzakdoğu ülkelerini rakip olarak görmemek gerekiyor. Çünkü burada Türk ürünlerine büyük bir hayranlık var. Bu hayranlığımızda filmlerimizin, kültürümüzün ve aynı coğrafyanın insanları olmamızın büyük etkisi var. Hal böyle olunca da ürünlerimizi burada pazarlamakta zorluk çekmiyoruz. Burada ihtiyacımız olan, karşılıklı ilişkileri artırabilecek daha fazla sosyal eylem yaratmaktır.” sözlerini kullandı.
İsrail-Türkiye İş Kurulu Onursal Başkanı Moris Reyna, İsrail’in kuruluşundan bu yana savunma sanayisine büyük bütçe ayırdığı için altyapı yatırımlarını ihmal ettiğini belirterek, “Türk müteahhitleri ve Türk sanayicileri her konuda İsrail’i bekliyor. . Ayrıca İsrail’e her zaman yüksek kaliteli ürünler satmak zorunda kalıyoruz. Kalite beklentisi yüksek olan pazarda katma değer her zaman yüksektir.”